Szukaj na tym blogu

środa, 26 sierpnia 2015

W rzymskim stylu Komplet z jadeitem oraz koralikami KHEOPS PUCA BEADS / Roman Style Jewerlly set with jade stone and KHEOPS PUCA BEADS

Niedawno w moje ręce wpadły koraliki KHEOPS PUCA BEADS. Podoba mi się ich kolor oraz faktura, więc wymyśliłam sobie, że idealnie będą się komponować z różowymi jadeitami w stylu odpowiednim serialowi "Spartacus" Idealne na lato no i wydaje mi się, że nawet oryginalne ;)

Parę słów nt. koralików KHEOPS PUCA BEADS - powiem krótko "KOSZMAR" nie dotyczy to jednak samych koralików, bo są one naprawdę solidne i pięknie się prezentują, ale ilości dziurek i ich umiejscowienia. Wymyśliłam sobie następującą konstrukcję główną :


ale !!!!!!!  jeden koralik PUCA tego nie załatwi więc próbowałam zbudować z nich większy trójkąt.
Było ciężko, najpierw próbowałam je pozszywać ? Z powodu dziurek w dziwnych kierunkach, trzeba było jechać z nicią po obwodzie koralika, co już nie było fajne. Zrezygnowałam.
Potem wpadłam na genialny pomysł - może je posklejam ;) Nic bardziej mylnego - nie dało się tego zrobić, bo to małe koraliki - śliskie - klej wyciekał wszystkimi stronami, zrezygnowałam.
Ale jakoś chciałam doprowadzić rzecz do końca, więc wymyśliłam, że pozszywam, ale żyłką cieńszą niż włos i do tego transparentną. No i suma sumarum udało się, ale była masa niszczenia tego co zrobiłam zanim wynik był zadowalający.

Oto podsumowanie moich katorg z tymi koralikami - jeśli chcecie wykonać mój zestaw najłatwiej jest zaczynać od podstawowych oczywistych kierunków z dziurkami czyli:

w przypadku kolczyków :
w przypadku wisiora to już bardziej skomplikowane, ale da się zrobić:





A to już w realu wisior + kolczyki - baza trójkącikowa:


Widać,  że może jest to jeszcze nie do końca doskonałe, ale zaniechałam dalszych prób bo inne projekty czekają, a ten wyszedł zadowalająco ;) poza tym uważam, że jeśli mają imitować rzymski komplet to trochę niedoskonałości tylko pomoże ;) Sami oceńcie

Teraz pora na jadeity - które lądują na drucikach i są potraktowane szczypcami do robienia kółeczek:




Następnie korzystając z koralików round 11/0 przyszywamy jadeity do trójkątów.



Dodajemy bigle do kolczyków, znowu posiłkując się koralikami round 11/0:




Pozostaje zrobić otoczkę czyli łańcuszek. Zaczynamy od zapięcia.
Zapięcie wykonane jest w peyote na 9 koralików w rzędzie. Rzędów jest około 7.  Po ich wydzierganiu składamy ten fragment na pół i przyszywamy do niego 1 lub 2 koraliki PUCA w zależności od tego jak szeroką belkę wykonamy.









Dodajemy kolejne koraliki 11/0 i 1 jadeit, następnie nabieramy 4 koraliki round 11/0 i zamykamy je w kółeczko, po czym powtarzamy sekwencję koralików, aż do uzyskania odpowiedniego długością łańcuszka.










Dodajemy metalowe oczka i zapięcie :



I mamy gotowy komplet rzymskiej biżuterii ;)














1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...