Szukaj na tym blogu

czwartek, 13 lutego 2014

INTUICYJNA - UNIWERSALNA Instrukcja oplatania kaboszonu w kształcie kropli/migdału/serca na przykładzie Naszyjnika Serce Oceanu inspirowanego filmem Titanic Krok po Kroku

Dzisiaj w dniu poprzedzającym Walentynki chciałam się podzielić moją fantazją retro, a mianowicie naszyjnikiem inspirowanym filmem Titanic, zapewne wiecie, że jest tam pokazany motyw naszyjnika w kształcie serca, który nota bene jest w pewnym sensie bohaterem filmu, bo wokół niego skupia się fabuła.

Chodzi mi oczywiście o słynne Serce Oceanu - czyli piękny diament w kształcie serca w srebrnej oprawie, dla nie kojarzących temat oto on:





chodził za mną bardzo długo, w zasadzie odkąd obejrzałam film tych kilka lat wstecz, ale nie było do tej pory odpowiedniego kandydata do oplatania, aż pojawił się on:
mój kaboszon w kształcie serca, w świetle połyskujący niczym głębina, co będzie widać na kilku zdjęciach, idealny do tego zadania. To także kaboszon z czubkiem, co pomoże mi w zaprezentowaniu dzisiejszej instrukcji, ponieważ pomimo tego, że kształt troszeńkę odbiega od migdału, to oplata się tak samo - DOKŁADNIE TAK - TAK SAMO !!!!! Jak to pięknie brzmi.

kaboszon hipnotyzuje moje oczy, tak straszliwie wciąga, uwierzcie mi, na zdjęciach tak tego nie widać, ale mogłabym przysiąc, że widzę w nim błękit i głębię oceanu.













oplatanie kaboszonów z jednym rogiem/wierzchołkiem jest dziecinnie proste, sami zobaczycie.
Zaczynamy od materiałów:
1. kaboszon - z 1 wierzchołkiem
2. nici - NYMO rozmiar D - spodobały mi się, bo nie plączą się, są bardzo mocne i świetnie się nadają do tej pracy, żyłka precz !!!
3. nożyczki
4. koraliki round 11/0
5. koraliki round 15/0
6. końcówki i zapięcie do naszyjnika


i wsjo, jedziemy:


Legenda do obrazków

nawlekamy na nić koraliki 11/0 - ile ??? A tyle, żeby po pierwsze zawsze była ich parzysta ilość, a po drugie, żeby po nawleczeniu swobodnie okalały kaboszon. Nie będę Wam tu pisała ile ma być koralików, bo każda praca jest wyjątkowa i wymaga innych ilości koralików, stąd metoda jest uniwersalna, jesteście wolni od konkretnych rozmiarów kaboszonów. Ta metoda jest uniwersalna.

a) Zaczynamy więc od nawleczenia koralików na nić i zamknięcie ich w kółeczko jak na schemacie:




przymierzmy więc:



b) drugi rządek, ściegiem peyote robimy rundę wokół powstałego kółeczka i dodajemy kolejny rządek 11/0





c) 3 rządek to dokładnie tak jak w pkt b) ścieg peyote, ale dodajemy w każdą wolną przestrzen po 1 koraliku 15/0, po tym okrążeniu robótka będzie się zmniejszać na krawędzi, gdzie są 15/0




d) teraz kolejne okrążenie ściegiem peyote i koralikami 15/0, ale tym razem musimy zrobić redukcję koralików w miejscu, gdzie będzie czubek, a więc skoro mamy tylko 1 wierzchołek, może to być w dowolnym miejscu, redukcja polega na tym, że przechodzimy przez 2 kolejne koraliki 15/0 z poprzedniego rzędu bez koralika 15/0 bieżącego rzędu, tak jak na schemacie:






e) teraz ostatni rząd 15/0 peyote, tym razem dodajemy po 1 koraliku 15/0 w każde wolne miejsce, również to, gdzie była robiona redukcja, o tak:




f) koraliki 15/0 powodują, że zmniejsza się obwód robótki, tu możemy po raz pierwszy przymierzyć kaboszon do robótki, jeśli okrąg peyote z koralików 11/0 nie jest na krawędzi kaboszonu oznacza to, że daliście za mało koralików w kroku a), jeśli się brzydko mówiąc "majta" oznacza, że było ich za dużo, więc powinniście jeszcze raz zacząć z korektą.




g) jeśli jest ok, to przód mamy gotowy - no prawie gotowy, więc teraz wyjmujemy kaboszon ze środka i przechodzimy na drugą stronę robótki, gdzie kolejno powtarzamy te same kroki co wcześniej, a więc jako pierwszy krok c)




h) następnie krok d)


i) następnie krok e)




j) wkładamy kaboszon i zaciskamy mocno, nie musi się jeszcze perfekcyjnie trzymać, ale kolejna runda peyote dookoła z koralikami 15/0 powinna pomóc, w razie czego należy tak zrobić.


tył:

przód:

jak widać nie jest jeszcze zakryta dziurka w kaboszonie, która pomoże nam go uatrakcyjnić i pokazać, że to rzeczywiście jest serce.



k) teraz zakryjemy dziurkę w kaboszonie, ponieważ użyłam srebrnych koralików na samym kaboszonie niewiele widać, a blask samego szkła mocno uniemożliwia pokazanie tego tak jak bym chciała, oto więc rysunki poglądowe, to co zrobiłam to przeszyłam koralikami 15/0 kilka razy ściegiem peyote w okolicy dziurki, redukując za każdym razem o 1 koralik ich ilość w wierszu, co dało efekt strzałki, lub jak kto woli sztycy, co z kolei pięknie pokazało serduszko. w kulminacyjnym momencie, tam gdzie dziurka umieściła 1 koralik 11/0, a następnie przeszłam na drugą stronę kaboszonu, gdzie wykonałam te kroki w takiej samej kolejności jeszcze raz.












dla pewności, że serce będzie sercem, przeszłam później na dół mojej robótki w miejsce wierzchołka i dodałam 1 koralik 11/0 w tym miejscu, co dodatkowo zaakcentowało ten wierzchołek





l) teraz jak moje serduszko gotowe, trzeba dorobić wieszadło, polega to na tym, że należy przejść na górną stronę serduszka i dodać oko do zawieszania, zrobimy to nawlekając na nić kilka koralików i przeszywając jeden z koralików 11/0 serduszka tak jak na fotce:



m) ponieważ to nie wystarczy, zrobimy jeszcze kółeczko z flat peyote, żeby móc swobodnie zawiesić serduszko na łańcuszku. Oto poglądowy schemat jak to zrobić:





jak już dodziergamy odpowiednią długość zamykamy robótkę na palcu i dopasowując brzegi zszywamy razem, brzegi pasują do siebie jak suwak:






No i serduszko jest gotowe:



Teraz wieszamy je na łańcuszku:



i nasz naszyjnik w stylu retro gotowy. Pozostaje dokończyć naszyjnik




Do naszyjnika dodajemy zapięcie magnetyczne z cyrkoniami
:








Oto efekt końcowy, szalenie pasuje do titanica i lat 20, co do naszyjnika, będzie on przedmiotem następnego posta, gdzie wystąpi w roli głównej dla instrukcji krok po kroku, zapraszam !!!!!

Tymczasem zachęcam do komentowania gotowego naszyjnika i samodzielnych prób, zwłaszcza, że jest to projekt na najwyżej 2 h roboty.
















Przód:


Tył:




Udanych Walentynek !!!!



27 komentarzy:

  1. Wspaniały kabaszon, piękny!!! Brak mi słów, dodam tylko, że narobiłaś mi tym tutkiem ochoty na wypróbowanie, muszę tylko znaleźć serce w odpowiednim kolorze!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdziwe 'serce oceanu' . Dorównuje oryginałowi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny kaboszon, fantastycznie opleciony :) Narobiłaś ochoty tym tutorialem :))

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. A wiesz ze kiedyś też spróbowałam opleść serduszko w ten sam sposób? Tylko nie wpadłam na pomysł, zeby zaakcentować kształt serca, i wyszedł bardziej trójkat. Ale może dlatego, ze dziewczyna, dla której robiłam - nie lubi sreduszek. A teraz do sedna - kolejny wspaniały, dokładny i przejrzysty tutorial! Chwała Ci za to :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też to Serce Oceanu chodzi za mną i chodzi... i chyba dzięki Tobie w końcu wychodzi ;-)
    Śliczny naszyjnik, fajny tutorial.

    OdpowiedzUsuń
  6. piękny, cudowny. Nie potrafię nigdzie znaleźć informacji gdzie można kupić taki kaboszon. Chętnie kupię i wtedy spróbuję tak oprawić. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super tutek :-) Własnie zabieram się do oplatania kamienia tym sposobem, mam nadzieję, że wyjdzie choć w połowie pięknie jak u Ciebie :-) Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...