Szukaj na tym blogu

niedziela, 7 stycznia 2018

Jak zrobić koralikową pomadkę - KROK PO KROKU - część 2 PEYOTE

Materiały oraz potrzebna wiedza była przestawiona w poprzednim poście (tu), a teraz przejdziemy do szczegółowej realizacji. Pierwszy rzut to pokrowiec w technice Peyote

Peyote: Step 1Nawlecz na nić wymaganą liczbę koralików szerokości równej wysokości zakrętki pomadki- mnie przeważnie wychodzi 32-34 koralików 11/0 w rzędzie. Liczba nawleczonych koralików musi być parzysta.

Peyote: Step 2
przeciągamy igłę przez pierwszy koralik za pierwszym koralikiem  i nabieramy 1 koralik 11/0

Peyote: Step 3
przechodzimy igłą przez następny koralik pierwszego rzędu tak kontynuujemy aż do spotkania się z koralikiem dodanym jako pierwszy w tym rzędzie.

Peyote: Step 4
Wychodzimy przez pierwszy koralik dodany w tym rzędzie do góry, kończąc ten rząd i jednocześnie tworząc kolejny rząd - tak więc mamy ty takie same przybieranie na długości każdy kolejny rząd stoi na poprzednim ;) Kontynuuj kroki 3-4 do osiągnięcia odpowiedniej długości robótki.

=========>>>>> CZĘŚĆ GŁÓWNA POKROWCA <==========

Część główna, czyli de facto właśnie zatyczka do pomadki jest prosta do zrobienia, zaczynamy od odmierzenia wysokości na powierzchni zakrętki.

Następnie zaczynamy pracę zgodnie z przedstawionym wyżej punktem Peyote: Krok 1, kontynuując kroki 2-4 do uzyskania odpowiedniej długości robótki.

Robótka powinna mieć długość na tyle dużą, żeby po jej przymierzeniu na bazę - dało się zszyć razem brzegi za pomocą peyote.

=========>>>>> CZAPECZKA DO CZĘŚCI GŁÓWNEJ <========== 

Żeby zakończyć pracę nad częścią główną musimy teraz stworzyć swego rodzaju czapeczkę - może być ona różnego rodzaju - uwierzcie - nie musi to być za każdym razem taka sama szablonowa czapeczka - możliwości jest multum - te które przedstawiam najlepiej jak sądzę wpisują się w temat tego co opisuję i najlepiej mi wyglądały na gotowym produkcie, mogą to być:  

- guziki
- elementy okrągłe z sutaszu które można przyszyć do brzegów głównej części
- ozdoby z filcu
- metalowe bazy i końcówki
- różne wyszywanki z koralików
- kaboszon wszyty w zakończenie --> pod warunkiem, że jest płaski lub mamy patent na efekt ufo po przyszyciu, - jak widzicie na poniższym zdjęciu można tak dodać coś ciekawego do tej robótki, ale sugerowałabym dodać kaboszon z płaskimi pleckami, żeby nie powstawały puste przestrzenie pomiędzy tego rodzaju zakończeniem, a bazą - to co tu pokazuję to poglądowe przyszycie takiego kaboszonu, ponieważ brzegi pokrowca nie były idealnie sztywne, zdecydowałam się na płaskie zakończenie robótki - tym razem bez kaboszonu - kaboszon też jest do użycia, ale musi być płaski, żeby łatwo się go przyszywało i nie było wypaczeń lub górek na pokrowcu.

- w tym konkretnym przypadku zdecydowałam się ponownie na zakończenie pracy tak jak przy obrabianiu pleców kaboszonu - to właśnie tu zastosowałam i jestem zadowolona, postępujemy tak jak przy wykończeniu pracy nad kaboszonami - jak mamy brzeg pokrowca z 1 rzędem ponad jego krawędź, to należy -

1. dodać 1 rządek peyote koralików 15/0 tak, żeby zmniejszyć obwód na obwodzie i żeby koraliki się zacisnęły na krawędzi

2. następnie dodawać kolejne rzędy koralików albo pojedynczych 11/0 posługując się peyote - stopniowo zmniejszać ich ilość przy każdym okrążeniu, albo tak jak ja -
    - dodać po 3 koraliki między 2 kolejne wystające koraliki 11/0 - wówczas środkowy 2 koralik będzie wierzchołkiem następnych rzędów. W następnym okrążeniu dodajemy już po 1 koraliku 11/0 między szczyty czyli 2 koralik z każdej trójki
    - następnie dodać po 1 koraliki pomiędzy koraliki poprzedniego rzędu zmniejszając znowu obwód - jeśli okaże się, że jest za ciasno odpowiednio skorygować ich ilość, to znaczy np. dodać je pomiędzy co drugi koralik tworząc puste przestrzenie i zmniejszając dodatkowo średnicę danego wiersza
    - w ostatnim okrążeniu nie dodajemy już nic, tylko przechodzimy bez koralików przez wierzchołki poprzedniego rzędu zaciskając je-
    - jeśli jest otwór w środku bez koralika możemy tam coś dodać - ja dodałam finalny

=========>>>>> CZĘŚĆ DOLNA POKROWCA <==========

Tu podobnie jak część główna bierzemy kółeczko z takiej ilości koralików jak przy części głównej, dlatego jest to część warta zapamiętania i korzystając z tubular peyote okrążamy pomadkę tyle razy ile potrzeba, żeby dojść do jej brzegu, tak, żeby cześć główna i dolna się spotkały  

=========>>>>> CZAPECZKA DO CZĘŚCI DOLNEJ <==========   

W momencie dojścia do brzegu pomadki postępujemy tak samo jak w przypadku czapki górnej.

Po wykonaniu wszystkich elementów należy rozważyć przyklejenie klejem do biżuterii dolnego pokrowca, ew górnego też jeśli nie trzyma się ściśle ścianek pomadki.
Wydaje mi się, że jeśli mocno zaciśniemy w obwodzie robótkę, ten klej jest zbyteczny ;)

w razie pytań zapraszam do komentarzy - to czego nie napisałam - będę opisywać w kolejnych tutorialach z serii, PRACA JEST W TOKU, życzę stworzenia pięknych pokrowców.

11 komentarzy:

  1. Hej gdzie kupilas te drewniane wypełnienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Office 365 available for both Windows computer as wwell as Mac computer.

    office.com/setup

    OdpowiedzUsuń
  3. mcafee.com/activate retail card enactment mcafee security retail card is a least demanding approach for mcafee antivirus actuate and furthermore mcafee download and establishment on the web, since it will guarantees that you introduce the latest rendition of security item.
    office.com/setup
    office.com/setup
    office.com/setup
    mcafee.com/activate
    norton.com/setup
    mcafee.com/activate

    OdpowiedzUsuń
  4. You did an amazing job. I really enjoyed reading this blog. I like and appreciate your work. Thank you for Sharing such an amazing article.

    mcafee.com/activate

    OdpowiedzUsuń
  5. It is in reality a nice and helpful piece of info.
    mcafee.com/activate

    OdpowiedzUsuń
  6. Hi, I’m Smith warner. I’m a student living in Miami, Florida. I am a fan of technology, design, and software. I’m also interested in web development and Software. You can visit my website with a click on the button Below.

    Mcafee.com/activate
    Mcafee activate
    Mcafee Activate 25 digit code
    Mcafee activate
    norton.com/setup
    norton setup
    office setup
    office.com/setup
    office.com/setup
    office setup

    OdpowiedzUsuń
  7. I am really happy to read this blog post, you have many information put it on this article, am really suggest to my all dear friend to visit this blog post and collect this useful and valuable information.

    mcafee.com/activate
    mcafee.com/activate

    OdpowiedzUsuń
  8. From installation to setup, updates to upgrade, functional issue to critical error SAGE provides Technical Support & help to their customer in various ways. Like User can directly submit their issue on their Knowledgebase or Form to get expert advice within the shortest time frame.

    Sage support number

    OdpowiedzUsuń